الثلاثاء، 11 نوفمبر، 2014

الامام



الامام


 الامام اللي خدعكم الشيطان اصلا وزيره
ربي يلعن يوم ميلاده ولجهنم كان مصيره
والفساد اللي اصبني من قليله ومن كتيره
لما شره زاد وغطي  الابلسه بيستجيروا
***
فكره بليد طبعه عنيد اما اسمه هو بنا
جاي بيفسد هدي احمد فكر عذرا وفكر حنا
وبفساده اتوحلنا جوه وهمه انسجنا
بلوي ربي بيها صبنا لاختبارنا وامتحنا
***
الموالي دول حثالة والممول ده انجليزي
الشيطان ساكن في قلبه اما حقده شئ غريزي
لما يغدر دي طبيعته لما يقتل حاجة ايزي
ياللي واعيك انخدع به قوم وصحح ياعزيزي
***
بيرم المصري

هناك 5 تعليقات:

rovy يقول...

أشتقت لإبداعكم أخى الفاضل .. تحياااتى الدائـمة ..

rovy يقول...

أشتقت لإبداعكم أخى الفاضل .. تحياااتى الدائـمة ..

Mostafa Hashem يقول...

فعلاً هو إمام وكبيراً للأبالسة وعلى رأى المثل الشيطان يقول له يا أستاذ .. وإسمه البنا وجماعة البنائين هى الترجمة الفرنسية لكلمة ماسونية .. وصدقت بأن ممول الجماعة الأول هو الإنجليزى رئيس هيئة قناة السويس وقد منحه 500 جنيه لتأسيس أول مقر للإخوان فى الإسماعيلية ثم أمدة بمبلغ 300 جنيه أخرى لبناء مسجد .. والسؤال : إذا كانت هذه جماعة دعوية لماذا يكون لها ذراع مسلح وهم الذين إغتالوا النقراشى والقاضى أحمد الخازندار وآخرين ومن يرغب فى الحصول على معلومات أكثر يبحث فى النت على تاريخ الإخوان الأسود .. ومن الغريب أن حسن البنا نفسه أعلن أن الجماعة التى إغتالت : ليسوا إخواناً وليسوا مسلمين .. والأغرب من ذلك أن سيد قطب كفر الكثير والكثير من الدعاة ومن ضمنهم حسن البنا نفسه

Beram ElMasry يقول...

الاخت العزيزة روفي
الحمد لله ان حاذت كلماتي اعجابكواسعدني عودتك لتشريف مدونتي
تحية وسلام ولا سلام مع بني اسرائيل

Beram ElMasry يقول...

اخي وصديقي العزيو مصطفي
كفاني انك معلق وشارح لما هو في صدري
تحية وسلام ولاسلام مع بني اسرائيل