الأربعاء، 6 يونيو، 2012

دا احكام حلاوة

God Curse Israel & all who support it to kill women and children

اذا كانت اماطة الاذى عن الطريق صدقة فقتل الصهيوني صدقة

***ملعون كل من خان شعبه ومبتور نسله وسود الله وجه واخذاه***







رباعية

يـا أم الــطــرحـــة مــتــهـــربــدة مــتــنــســلــة وتــوبــك كــمــان دايــب

اللبس من غزلك جالك شيطان غزلك سبـغ شعـره وساب شعرك الشايب

قـاسـى وقـلـبـه حـجـر وكـنـه لعـنـه مـن القـدر سـمـه فـى العــسـل دايـب

أغـلـب ضـنـاك انـخـدع يـوشـوش الـودع خـايـب وكـنـه ع الوجود غايب

***

رباعية

المـايـلـة لـيـه تـتـعــدل ودى حـظــهــا مايــل

عايشة فى وسط الخراب فوقها التراب هايل

ودي جاي لها مغـروربـيـتـقـصـع ويـتـخـايـل

والأمـة بـايـن عـلـيـهـا شـغـل الـحـواه خايـل

***

دا احكام حلاوه

دا أحـــــــكـــــــام حــــــلاوه حــــــــلاوة زمـــــــــان

لــزوم الــنــظــافــة وآخــر نــعــومــة وآخــر أمــان

لا هي موس بيجرح ولا كريم بيحرق ولافيش دهان

حـــلاوه يـــمــــايــــن يـــــخــــاف م الـــحـــيـــتـــان

وقـــد الـــمـــقـــطـــم يـحـذق بـيـولـد يـدوبـك فـيران

هتنكت هتـهـري وحكمـه هيسـري دا حـكـم بضـمـان

دا أحكام حلاوة

دا أحـــــكـــــام حــــلاوه حــــلاوة تمـــــــط

تـــخـــلـــيـــك مـــلـــزق وعـــاوز تــــعـــط

وتـــركــــب كـــتـــافـــنـــا وتـــمــشــي تفط

ولازم نسلم ونترك مصيرنا في أيد كل خط

دي أحكام حلاوة



(اليهود اعداء الله اعداء البشرية فلا تامنهم )

عندى جديد كل ثلاثاء فشاركونى بالنقد والتعليق

بيرم المصري

هناك 6 تعليقات:

كريمة سندي يقول...

والله باذخة جدا ومثيرة لمشاعر تنم عن صدق التعبير .. تحياتي الغالية يا والدي العزيز

غير معرف يقول...

عزيزى بيرم المصرى
هذه وجبة دسمة وجميلة ومناسبة للغاية فى هذا التوقيت .. لأننا وصلنا للحد الذى ينطبق عليه المثل (تكلم العاهرة تلهيك واللى فيها تجيبه فيك)
والله سمعت شفيق يقول أن الاخوان هم الفلول وهم من قتل الثورا وهم من أخرج المجرمين من السجون وحرقوا الاقسام وسرقوا الاسلحة .. هل يمكن أن يكون هناك عهر أكبر من ذلك؟؟؟!!!!!!!!!
شكراً على التعليق ..
مصطفى هاشم

غير معرف يقول...

حبيبي واستاذي
وحشني والله. مش اتجوزت عقبال اولادك واحفادك, والله الجواز سعات بيبقي لذيذ وسعات بيبقي عمي حيسي. المهم جميل كالعاده وسمعت اللي قبل كده وايه المواهب المدفونه لابنت سيدتك دي ياريت تنزل اشعار مخصوصه ليها صوت جميل ومعبر انا مش بعاكس انا مراتي فوق راسي هاهاها . انا طبعا عرفت كده بالفكاكه كده ولامواخذه اخوك فكيك فكاكه محصلتش ان حضرتك انتخبت صباحي او خالد علي. انا بقي لوقلتلك هترميني بره البلوج رغم ان حضرتك تؤمن بحريه الراي لكن لك ماخذ كثيره بحكم خبرتك. انا انتخبت ابو الفتوح ودلوقت بقول اخوان احسن مانبقي اضحوكه العالم باعاده العهد السابق وبعدين شويه تذمت احسن من انحلال وفساد رغم يقني ان العلاقات الخارجيه والسياحه مع الاخوان هتضرب بالمتريليوز وسيشجعوا الصناعه صناعه السبح طبعا. لكن شفسق ده غبي اخرق جاهل لابعد الحدود ديكتاتور يهوي الصدامات.
شاعرك الهاوي المتزوج حاليا ويارب يطلع حسن سير وسلوك

Beram ElMasry يقول...

ابنتي الحبيبة الكريمة كريمة سندي
كل عام وانتي في سعادة وفي سرور كما اتمنى ان تكوني بخير راضية مرضية يسعدني مرورك فلا تبخلي بمعاودة الزيارة
تحية وسلام ولا سلام مع بني اسرائيل

Beram ElMasry يقول...

أخي وحبيبي مصطفى هاشم
إن كانت وجبتي دسمة بزعمك فأرجو أن تنال اعجابك كما أرجو أن أكون عند حسن ظنك وصدقت في مثلك بل نحن في حالة أسوأ ولكن ما باليد حيلة لقد أوصلنا أنفسنا إلى هذا الوضع بتفرقنا وبالمعاندة والمكابرة والأمر لله
تحياتي والسلام ولا سلام مع بني اسرائيل

Beram ElMasry يقول...

حبيبي أخويا الصغنن الشاعر الهاوي
مليون مبروك وحقق الله احلامك وأسعد أيامك وإن كنت عاتب عليك لطول الانقطاع ولقد شعرنا بوحشة وحرمنا من تعليقاتك الذكية وكلمة في ودنك مفيش خروج مما أنت فيه بحسن السير والسلوك وللخروج من هذا المأذق طريقتين لا ثالث لهما
إما لخروج على خشبة أو الخروج في أكياس بلاستيك . وذلك بعد طول بقاء إن شاء الله. ولقد أعزر من أنذر
ومرة ثانية مليون مبروك ولا تعاود الانقطاع .
تحية و وسلام ولا سلام مع بني اسرائيل